Recenzje

Spis dotychczasowych recenzji na blogu, w kolejności alfabetycznej. Kliknij na zdjęcie, aby przejść do recenzji :)


AEON'S END - deckbuilder o ratowaniu świata przed Nemesis, z kilkoma niebanalnymi rozwiązaniami.
AURA - nietypowa gra o manipulowaniu pogodą, w której gracze starają się jak najlepiej nawadniać rośliny, aby te przyniosły im dużo punktów podczas żniw. Niecodzienna tematyka, spora dawka interakcji, nie do końca eleganckie zasady. Warto sprawdzić.
A FEW ACRES OF SNOW - gra w budowanie talii, ale dodająca do tego kilka nietypowych elementów. Wojna brytyjsko-francuska na północnoamerykańskim kontynencie, oblężenia, najazdy, zasadzki, ekspansja, osadnictwo. Świetna propozycja dla strategów lubiących długoterminowe planowanie, a także dla tych, którym znudziła już się klasyczna forma deckbuildingu.

INIS - sprytna gra osadzona w świecie celtyckich legend,  gdzie gracze poprowadzą swoje klany w walce o tron Irlandii. Niewiele zasad, ogrom kombinowania.
GANGES - gra ekonomiczna typu worker placement, w której gracze wcielą się w indyjskich radżów, aby zyskać jak największą sławę i bogactwo.
KEYFLOWER - gra ekonomiczna, tym razem o osadnikach przybywających skolonizować nowo odkryte ziemie. Ciekawe połączenie gry licytacyjnej z układaniem kafelków przy jednoczesnej sporej interakcji między graczami.


LINCOLN - abstrakcyjna gra wojenna, z klasycznym już dla Martina Wallace'a systemem zarządzania ręką kart. Na pierwszy rzut oka nie powala, ale odsłania swą głębie z każdą rozgrywką, wyrastając z czasem na potężną bestię. Gracze wcielają się w dowódców: Unii lub Konfederacji i będą próbować osiągnąć zwycięstwo w wojnie secesyjnej, największym konflikcie w dziejach USA. 

LORENZO IL MAGNIFICO - przenosimy się w czasy renesansu, gdzie jako gracze będziemy starać się uzyskać pozycję wśród wpływowych osobistości. Gra worker placement o intrygującym podejściu do kości i wymagającym ostrożności planowaniu.


MONOLITH ARENA - gra oparta na kultowej Neuroshimie Hex! To świetny tytuł dla dwóch graczy pragnących zaciętego, dynamicznego pojedynku. Wyważone połączenie taktyki oraz losowości. Cztery zróżnicowane frakcje. Wisienką na torcie są tytułowe monolity, które wprowadzą świeżość i nową jakość do znanej już, klasycznej mechanice. 

NIEZŁE ZIÓŁKA - szybki przerywnik między poważniejszymi tytułami. Przepięknie wykonana gra o sadzeniu ziół w swoim ogrodzie. Zasady są na tyle przystępne, że zagramy w nią z każdym!
PAN LODOWEGO OGRODU - zaawansowana gra strategiczna osadzona w uniwersum znanym z książek Jarosława Grzędowicza. Gratka dla osób lubiących ciężkie, klimatyczne gry polegające na walce o tereny na planszy.

RISING SUN - strategia osadzona w klimacie feudalnej Japonii, o majestatycznym i robiącym wrażenie wyglądzie. Rozmach, dyplomacja i system walki, w którym nic nie jest oczywiste, a siła warta jest równie dużo co dobry blef. Jedna z najlepszych gier area control i wyraz ewolucji Erica Langa jako projektanta.


SLAY THE SPIRE - genialne połączenie gry o budowaniu talii z roguelike. Wcielamy się w wojownika, zabójczynię lub techno-maga, wchodzimy do tytułowej Iglicy w poszukiwaniu skarbów, reliktów i sławy, czeka nas tam jednak przede wszystkim wiele dziwacznych wrogów. Niesamowicie angażująca i regrywalna pozycja na dziesiątki godzin. Ogrom zawartości i rzeczy do odkrywania.


SZARLATANI Z PASIKUROWIC - zwycięzca nagrody Kennerspiel des Jahres 2018 roku. Świetna gra rodzinna, przy której dobrze bawić będą się również starzy wyjadacze. Ciekawe połączenie bag buildingu z mechanizmem push your luck. To tytuł szalenie losowy, ale i szalenie emocjonujący! A i pokombinować można, choć bez przepalania szarych komórek.


SZTUKA WOJNY - dwuosobowa gra blefu i oszustwa, w której próbujemy wywieść przeciwnika w pole - a on robi to samo. To pojedynek, w którym wejdziemy w głąb umysłu oponenta i spróbujemy odczytać jego zamiary.

TROYES - gra ekonomiczna o nietypowej grafice stylizowanej na średniowieczne ryciny, w której za pomocą kości symbolizujących kler, wojsko i urzędy spróbujemy zdobyć wpływy w Troyes, zbudować katedrę i obronić miasto przed czyhającymi nań zagrożeniami.


ZAMKI BURGUNDII - niesamowicie satysfakcjonująca gra o rozbudowywaniu swojej prowincji jako książę Burgundii. Klimatu w niej zero, ale angażującego kombinowania - cała masa. Pod względem designu, gra jest niemal idealna. Dzięki jej spokojnemu charakterowi i braku jakiejkolwiek presji nakładanej na graczy, sporo osób pokochało Zamki od pierwszej rozgrywki. Mistrzostwo, jeśli chodzi o gry euro.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz